آشنایی با درمان زود انزالی

زودانزالی یکی از موارد شایع اختلال جنسی است که امروزه باعث بروز بسیاری از طلاق های زناشویی می شود و در حال حاضر در جامعه ما روزبروز این مشکل بیشتر می شود که بعلت استرسها و خستگی است .متاسفانه در این شرایط برخی از مردان بنا به توصیه اشتباه به سمت استفاده از مواد مخدر مثل ترامادول می روند که بسیار آثار مخربی دارد و در نهایت باعث اختلال کار جنسی کامل در فرد می شود .

انـزال زودرس (زودانزالی) بـه انـزالی غیر قابل کنترل گفته می شود که قـبـل از نـزدیـکـی و انـجـام رابطه ی جنسی و یا مدت زمان بسـیـار کـمـی پـس از آن بـا میزان تحریک کم و خلاف میل فـرد انـجـام گیـرد.بعبارتی زود انزالی به جالتی گفته میشه که مرد بعد از تحریک و نعوظ کامل بالافاصله بعد از شروع نزدیکی جنسی و دخول به ارگاسم و انزال می رسد و توانایی ارضای جنسی همسر خود را از دست می دهد .معمولا انزال زود رس بین 30 ثانیه تا 2 دقیقه بعد از شروع دخول صورت می گیرد . به عبارتی مدت زمان انزال کمتر از 2 دقیقه (یا صحیح تر آن کمتر از 118 ثانیه) در مقوله زود انزالی قرار می گیرید.
معمولا در راه های درمان زود انزالی بصورت همزمان بر روی بدن و ذهن اقداماتی صورت میگیرد تا مرد به حالت روان تنی (سلامت جسمی و روحی) مناسب برای یک نزدیکی جنسی طولانی مدت دست پیدا کند .

 

علل زود انزالی

علت دقیق انزال زودرس مشخص نیست. قبلا تصور می شد که دلیل آن فقط عوامل روانی است، اما امروزه سکس تراپیست ها می دانند که مجموعه ای از عوامل جسمی و روانی منجر به ایجاد این اختلال می شوند.عوامل روانی ای که ممکن است در این اختلال موثر باشند:

  • تجربیات جنسی گذشته
  • سو استفاده جنسی
  • تصویر بدنی ضعیف
  • افسردگی
  • نگرانی درمورد زود انزالی
  • احساس گناه که تمایل شما برای تمام کردن رابطه جنسی را بیشتر کند

عواملی دیگری که ممکن است موثر باشند شامل:

اختلال نعوظ: مردانی که درمورد رسیدن به نعوظ و حفظ آن در رابطه ی جنسی نگران هستند ممکن است انزال زودرس انزالی داشته باشند.

اضطراب: بسیاری از مردانی که مشکل انزال زودرس دارند، با اضطراب درمورد رابطه ی جنسی و یا مسائل دیگر درگیر هستند.

مشکلات رابطه: اگر در روابط عاطفی رضایت بخش دیگری، قادر به برقراری رابطه ی جنسی بدون مشکل انزال زودرس بوده اید، ممکن است مشکلات عاطفی رابطه ی کنونی منجر به بروز نشانه های زود انزالی در شما شده باشد.

 

علل زیستی انزال زودرس

عوامل زیستی متعددی می توانند منجر به انزال زودرس شوند

  • سطح غیر عادی هورمون ها
  • سطح غیر عادی انتقال دهنده های عصبی در مغز
  • التهاب و عفونت پروستات یا مجاری ادرار
  • ژنتیک

 

عوامل خطر

عوامل متعددی می توانند خطر ابتلا به این اختلال را افزایش دهند:

اختلال نعوظ: اگر گاهی و یا همیشه اختلال نعوظ را تجربه می کنید، به احتمال بیشتری در معرض ابتلا به اختلال زود انزالی هستید. ترس از دست دادن نعوظ ممکن است باعث شود به صورت آگاهانه یا ناخودآگاه برای تمام شدن رابطه جنسی عجله کنید.

استرس: آشفتگی ذهنی مربوط به هربخشی از زندگی می تواند با کاهش توانایی شما در آرام بودن و تمرکز بر رابطه ی جنسی، در زود انزالی نقش داشته باشد.

 

عوارض زود انزالی

انزال زودرس می تواند منجر به ایجاد مشکلاتی در زندگی شخصی شما شود

استرس و مشکلات رابطه: یکی از عوارض رایج انزال زودرس استرس رابطه است.

مشکلات باروری: اگر انزال داخل واژن رخ ندهد، زود انزالی زوج را با مشکلات باروری مواجه خواهد کرد.

 

  • روشهای جلوگیری از زود انزالی :
  1. تعداد رابطه جنسی بیشتر : همانطور که اشاره شد هر چقدر تعداد رابطه بیشتر باشد احتمال زودانزالی کمتر می شود .
  2. کنترل هیجانات : انجام تمرینات جهت کاهش هیجانات و حفظ آرامش با انجام پیش نوازی همراه نفسهای عمیق
  3. استفاده از بی حسی موضعی :استفاده از پماد بی حسی موضعی مثل لیدوکایین کمک کننده است ولی شستن آلت تناسلی قبل از دخول جهت جلوگیری از بی حسی واژن ضروری است .
  4. استفاده از کاندوم :استفاده از کاندوم در بیشتر مواقع جهت جلوگیری از زود انزالی توصیه می شود .
  5. پیش نوازی :هم جهت کاهش هیجانات و هم جهت آمادگی دخول برای ارگاسم بهتر شریک جنسی بسیار موثر است .
  6. پوزیشن مناسب برای زودانزالی :روشهایی که در آن شریک جنسی مرد بالا قرار بگیرد کمک کننده است .
  7. تکنیک فشار :در این روش قبل از مرحله احساس انزال شخص توقف نموده و شریک جنسی با دست کلاهک آلت تناسلی را فشار داده و ۳۰ ثانیه بعد مجدد رابطه شروع می شود .
  8. تکنیک مکث یا STOP-START :یکی از روشها دخول به تعداد ۴ بار و سپس توقف ۳۰ ثانیه و دوباره شروع مجدد است .
  9. انجام ورزش کگل
  10. رعایت رژیم غذایی

 

  • درمان دارویی زود انزالی :

داروهایی که جهت درمان زود انزالی توسط متخصص اورولوژی یا فوق تخصص اورولوژی تجویز می شود از دسته داروهای کاهنده استرس و اضطراب هستند تا تحریک پذیری اعصاب ناحیه آلت تناسلی کمتر شود .مثل پاروکسیتین ،سرترالین ،داپوکسیتین که در هر فرد با توجه به شرایط تجویز می شود .اثرات این داروها از ۲ تا ۳ هفته بعد ظاهر می شود و ممکن است در این مدت خستگی ، خواب آلودگی و ضعف به شخص بدهد که بمرور این عوارض از بین می رود . نکته مهم اینست که قطع این داروها بتدریج باید انجام شود تا عوارض سوء متوجه شخص نشود .

 

  • درمان جدید در درمان زودانزالی :

در برخی موارد زود انزالی به درمانهای معمول پاسخ نمی دهد و باعث بروز مشکلات فراوان در فرد و خانواده می شود .در این موارد می توان از بوتاکس جهت درمان زودانزالی استفاده کرد که با دوز ۱۵۰ -۲۰۰ واحد و در نواحی بخصوص از آلت تناسلی توسط فوق تخصص اورولوژی تزریق می شود . طبق تحقیقات انجام شده نتایج درمانی عالی در درمان زودانزالی حاصل شده است . ایراد تزریق بوتاکس نیاز به تزریق مجدد شش ماه بعد است .تزریق بوتاکس هیچ اثر سوئی در توان جنسی فرد ایجاد نمی کند و با بی حسی  و به صورت سرپایی قابل انجام است .

 


اینجا را کلیک کنید 👇👇

www.televisit24.com

تنها با وارد کردن نام و نام خانوادگى و شماره موبایل و ثبت نام در سامانه تله ویزیت، بلافاصله و حداکثر طى مدت ٢٤ ساعت پاسخ خود را از بهترین پزشکان متخصص دریافت کنید و دیگر نگران سلامت خود نباشید.

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط