مقالات آموزشی

 
تومور ویلمز، علائم و راهکارهای درمانی آن کدامند؟

تومور ویلمز، علائم و راهکارهای درمانی آن کدامند؟

تومور ویلمز یک سرطان نادر کلیه است که در درجه اول کودکان را درگیر می کند. به عنوان نفروبلاستوما نیز شناخته می شود و شایع ترین سرطان کلیه در کودکان است. تومور ویلمز اغلب کودکان 3 تا 4 ساله را تحت تأثیر قرار می دهد و پس از 5 سالگی کمتر شایع می شود.تومور ویلمز اغلب در یک کلیه اتفاق می افتد، اگرچه گاهی اوقات در هر دو کلیه به طور همزمان یافت می شود.پیشرفت در تشخیص و درمان تومور ویلمز پیش آگهی کودکان مبتلا به این بیماری را بسیار بهبود بخشیده است. با درمان مناسب بهبودی زیادی در کودکان دیده شده است.
آشنایی با درمان زود انزالی

آشنایی با درمان زود انزالی

زودانزالی یکی از موارد شایع اختلال جنسی است که امروزه باعث بروز بسیاری از طلاق های زناشویی می شود و در حال حاضر در جامعه ما روزبروز این مشکل بیشتر می شود که بعلت استرسها و خستگی است .متاسفانه در این شرایط برخی از مردان بنا به توصیه اشتباه به سمت استفاده از مواد مخدر مثل ترامادول می روند که بسیار آثار مخربی دارد و در نهایت باعث اختلال کار جنسی کامل در فرد می شود .
در چه شرایطی خون در منی دیده میشود و چه درمانی دارد؟

در چه شرایطی خون در منی دیده میشود و چه درمانی دارد؟

دیدن خون در مایع منی می‌تواند باعث نگرانی مردان شود. منی شامل اسپرم و مایعات همراه آن است که توسط غده‌ی پروستات، غده‌ی وزیکول سمینال و غده‌ی پیازی-میزراهی ساخته می‌شود. در واقع منی مایعاتی است که همراه با اسپرم از مجاری ادراری عبور کرده، خروج این مایعات انزال نامیده می‌شوند، همچنین خروج منی در حین ارضا شدن رخ می‌دهد. علل متعددی می‌تواند موجب آسیب به عروق خونی مجاری شده و باعث همراه شدن خون با مایع منی، ادرار یا هر دو شود.
دلیل بی حسی آلت تناسلی مردان

دلیل بی حسی آلت تناسلی مردان

آلت تناسلی مردان معمولاً عضوی حساس است اما گاهی دچار بی حسی می شود. بی حسی آلت تناسلی در مردان به این معناست که هنگام لمس دیگر احساس طبیعی نخواهید داشت.عدم درمان علت بی حسی آلت تناسلی می تواند زندگی جنسی را تحت تأثیر قرار دهد.
مشاهده خون در مایع منی نشانه چیست؟

مشاهده خون در مایع منی نشانه چیست؟

دیدن خون در مایع منی می تواند ترسناک باشد. این امر غیرمعمول است و می تواند نشانه یک مشکل جدی به ویژه در مردان زیر 40 سال باشد. اگر مشکل جدی نباشد، خون در منی (هماتوسپرمیا) اغلب طولانی نمی ماند، زیرا این معمولاً یک مسئله خود حل کننده است
رفلاکس ادراری کودکان

رفلاکس ادراری کودکان

رفلاکس ادراری معمولاً در نوزادان و کودکان تشخیص داده می‌شود. این مشکل، احتمال ابتلا به عفونت‌های مجرای ادراری را افزایش می‌دهد؛ اگر این عفونت‌ها درمان نشوند، می‌توانند آسیب‌های کلیوی ایجاد نمایند.ریفلاکس ادراری اولیه در کودکان ممکن است با افزایش سن برطرف شود. درمان این مشکل که بر جلوگیری از آسیب کلیوی تمرکز دارد، شامل مصرف دارو یا عمل جراحی می‌شود.
علت درد بیضه در نوجوانان

علت درد بیضه در نوجوانان

عامل زمینه‌ای درد بیضه در سنین مختلف متفاوت است. در سنین کودکی و نوجوانی یکی از علل پراهمیت درد ناگهانی بیضه، پیچش بیضه یا همان تورشن است که یکی از اورژانس‌های با اهمیت اورولوژی در کودکان و نوجوانان محسوب می‌شود.
آزمایش های باروری مردان

آزمایش های باروری مردان

بخشی از مشکلات ناباروری زوج‌ها ناشی از ناباروری مرد است. پزشک برای تشخیص مشکلات ناباروری مرد، معاینات و آزمایش‌هایی را انجام می‌دهد. این آزمایش‌ها به پزشک کمک می‌کند تا علت ناباروری را تشخیص و درمان مؤثری را برای بهبود باروری مرد انجام دهد
سرطان بیضه،شایع ترین سرطان مردان جوان

سرطان بیضه،بیماری کمتر شایع بین مردان جوان

بیماری سرطان بیضه (Testicular Cancer) کمتر شایع است و بیشتر در مردان بین 15 تا 49 سال دیده می‌شود. علائم معمول تورم یا توده بدون درد در یک بیضه یا هرگونه تغییر در شکل یا بافت بیضه‌ها است. محققان مطمئن نیستند که چه عواملی باعث ایجاد سرطان بیضه می‌شود. هنگامی که این عارضه زود تشخیص داده شود، درصد درمان بالا خواهد رفت
همه چیز درباره سرطان پروستات

همه چیز درباره سرطان پروستات

غده پروستات در جلوی انتهای روده (رکتوم) و زیر مثانه ( محل تجمع ادرار ) و لوله ای که ادرار از آن خارج می شود قرار گرفته است. غده پروستات مایع سفید رنگی ترشح می کند که اسپرم ها (نطفۀ مرد) در آن فرار دارند و از آن تغذیه می کنند.
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران