مقالات آموزشی

 
نظارت از راه دور بر بیمار و پیشگیری از افزایش بیماری

نظارت از راه دور بر بیمار و پیشگیری از افزایش بیماری

امروزه مزایا و کاربردها و امکاناتی که بیگ دیتا در اختیار ما می‌گذارد بر کسی پوشیده نیست. اما یکی از حیاتی‌ترین و تاثیرگذارترین کاربرد بیگ دیتا در پزشکی از راه دور و تشخیص و درمان انواع بیماری‌ها است.
مراقبت‌های پزشکی و نظارت از راه دور

مراقبت‌های پزشکی و نظارت از راه دور

نسل آینده‌ی پزشکان، پزشکانی با دید مهندسی خواهند بود. پزشکان مهندس برای چالش‌های بخش مراقبت‌های پزشکی، فناوری‌های نوین ارائه می‌دهند.
نظارت از راه دور بر بیمار با اینترنت اشیا

نظارت از راه دور بر بیمار با اینترنت اشیا

با پیشرفت بسیار سریع و بی برنامه تکنولوژی هایی نظیر اینترنت اشیا یا Internet Of Things ما شاهد پیشرفت های بسیار زیادی در زمینه های مختلف زندگیمان بوده ایم! برخی از افراد تصور می‌کنند که IOT تنها در حوزه های خاصی مانند حمل و نقل، انبارداری و کارخانه های تولیدی کاربرد دارد، در حالی که مزیت ها و کاربردهای این تکنولوژی بدون محدودیت است و می‌توان از آن در هر زمینه ای استفاده کرد.
دستگاه نظارت از راه دور بیمار

دستگاه نظارت از راه دور بیمار

افراد زیادی وجود دارند که از بیماری های مزمن رنج می برند و به همین خاطر باید به طور مرتب به پزشکان مراجعه کنند. RPM یک سیستم مفید برای افرادی است که دچار بیماری های قلبی و یا دیابت هستند. به این ترتیب بیمار می تواند با استفاده از دستگاه RPM به طور خودکار درمورد میزان وخامت بیماری اش مطلع گردد. در حال حاضر برخی کشورها از این سیستم به خوبی در حوزه پزشکی خود استفاده می کنند. به عنوان مثال در کشور سنگاپور، پزشکان قادر به رسیدگی به بیماران خود در هر زمان با استفاده از سیستم نظارت بر سلامت بر اساس IoT هستند.
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران