مقالات آموزشی

 
سیستم های تله رادیولوژی

سیستم های تله رادیولوژی

سیستم های تله رادیولوژی ( رادیولوژی از راه دور ) ، انتقال الکترونیکی تصاویر رادیوبیولوژیک و متون مشاوره ای، از محلی به محل دیگر را به عهده دارند.
نگاه کلی بر رادیولوژی از راه دور

نگاه کلی بر رادیولوژی از راه دور

تله رادیولوژی انتقال تصاویر رادیوگرافیک از یک مکان به مکانی دیگر می باشد که توسط فردی حرفه ای و آموزش دیده معمولا رادیولوژیست یا گزارش رادیوگرافر صورت می گیرداغلب اوقات قبلا برای تفسیری سریع برای اتاق اورژانس، آی سی یو ، و دیگر آزمایشات اورژانسی بعد از ساعت ها عمل در شب و آخر هفته ها استفاده می شد. در این موارد عکس ها می توانند در تایم زون مثلا به اسپانیا، استرالیا یا هند و غیره بفرستند؛ البته با دریافت از طرف کلینیک در ساعت کاری روز. گرچه در حال حاضر کمپانی های تلرادیولوژی خصوصی بزرگ در آمریکا این امکان را فراهم آورده اند که رادیولوژیست های شب کار مشغول شوند. برای تله رادیولوژی همچنین می توان با یک متخصص مشورت کرد که درباره پیچیدگی ها و این مورد اطلاعات بدهد.
نکاتی که پیش از رادیولوژی باید بدانید

بایدها و نبایدها در رادیولوژی

رادیولوژی و تصویربرداری تشخیصی راهی است که به فرایند تشخیص و درمان بیماری ها کمک می کند و امروزه به یخش مهمی از مراقبت های پزشکی تبدیل شده است. در این مقاله چند نکته و ترفند ساده از رادیولوژی را به شما می گوییم تا اطمینان داشته باشید، تصویربرداری به خوبی انجام می شود.
تله رادیولوژی یا رادیولوژی از راه دور چیست؟

تله رادیولوژی یا رادیولوژی از راه دور چیست؟

پزشکی از راه دور استفاده از فن آوری های بیشماری برای انتقال اطلاعات بالینی است. معرفی اینترنت باعث شده است تا پزشکی از طریق اینترنت بتواند وسعت خود را در همه تخصص های پزشکی گسترش دهد.
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران