مقالات آموزشی

 
انفورماتیک پرستاری

انفورماتیک پرستاری

در حرفه پرستاری، معمولاً در چهار حوزه آموزش، مدیریت، مراقبت و پژوهش از کامپیوتر استفاده می شود. انفورماتیک پرستاری، تخصصی است که دانش پرستاری را با دانش کامپیوتر و انفورماتیک پیوند می دهد تا داده ها، اطلاعات، دانش، تجارب و خرد را در پرستاری مدیریت کند. انفورماتیک پرستاری، از مصرف کنندگان، بیماران، پرستاران و سایر ارائه دهندگان خدمات در تصمیم گیری هایشان در هر نقشی که بر عهده دارند پشتیبانی می کند. این پشتیبانی از طریق استفاده از ساختارهای اطلاعات، فرایندهای اطلاعاتی و فن آوری اطلاعات حاصل می گردد.
پرستاری در دریا از طریق تله نرسینگ(Tele Nursing)

پرستاری در دریا از طریق تله نرسینگ(Tele Nursing)

یک اصطلاح گستره ای است که به همه مداخلات پرستاری که از طریق ارتباطات از راه دور مثل تلفن، اینترنت، ایمیل، مانیتورینگ و مداخلات ویدئویی انجام می شود گفته می شود اما اصطلاح Nursing Tele-Practice و تله نرسینگ طبق تعریف انجمن پرستاران کانادا به همه اقدامات پرستاری بیمار محور شامل: ارائه مراقبت و دادن اطلاعات و آموزش به بیماران و ارائه دهندگان مراقبت است
پرستاری از راه دور در مراقبت بیماری های مزمن

پرستاری از راه دور در مراقبت بیماری های مزمن

بیماری های مزمن دارای دوره طولانی مدتی بوده و به طور آهسته پیشرفت می کنند و هزینه های بسیار زیادی را به بیماران و دستگاه های ارائه دهنده مراقبت های بهداشتی تحمیل می نمایند. این بیماران به مراقبت، آموزش و راهنمایی های مداوم و طولانی مدت گروه درمان نیازمند هستند. پرستاری از راه دور توانایی ارائه این خدمات را به بیماران با کمترین هزینه و بیشترین دسترسی فراهم می آورد.
پرستاران وظایف مختلفی دارند

وظایف پرستاران را بشناسید

پرستاری یکی از بزرگترین شغل ها در حوزه مراقبت های بهداشتی است و نقش حیاتی در مراکز درمانی دارد. پرستاران وظایف زیادی از جمله مراقبت از بیماران، برقراری ارتباط با پزشکان، تجویز دارو و بررسی علائم حیاتی را بر عهده دارند.
مروری بر تله نرسینگ

مروری بر تله نرسینگ

Telenursing اشاره به استفاده از فن آوری اطلاعات در ارائه خدمات پرستاری در هر زمانی که فاصله فیزیکی بین بیمار و پرستار، یا بین هر تعداد پرستاران وجود دارد، میکند. به عنوان یک حوزه، این بخش، بخشی از تله مدیسین است و ...
پرستاری از راه دور

پرستاری از راه دور

تله نرسینگ (پرستاری از راه دور) به استفاده از تکنولوژی سلامتی از راه دور در حرفه پرستاری که مطابق با فلسفه اصلی مراقبت های بهداشتی است گفته می‌شود اما این شیوه مراقبتی نباید جایگزین مراقبت‌های بهداشتی شود و باید برای ارتقای بهبودی دسترسی و کفایت مراقبت‌های بهداشتی استفاده شود.
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران