مقالات آموزشی

 
علائم کم خونی فقر آهن چیست؟

علائم کم خونی فقر آهن چیست؟

اگر قبلا با انرژی و شاد بودید و مدتی است که احساس خستگی و ناتوانی می کنید ممکن است دچار کمبود آهن باشید. فقر آهن یکی از شایع ترین کمبودهاست و خانم ها بیشتر از آقایان در خطرش قرار دارند، دلیلش هم ...
آشنایی با بیماری‌های شایع فصل بهار

آشنایی با بیماری‌های شایع فصل بهار

بهار فصلی زیباست، اما برخی افراد به واسطه بیماری‌های بهاری ممکن است نه تنها از زیبایی‌های این فصل لذت نبرند، بلکه آرزوی اتمام سریع آن را داشته باشند.
بررسی جواب آزمایش خون و چکاپ کامل

بررسی جواب آزمایش خون و چکاپ کامل

آزمایش خون برای بررسی موارد مختلفی از جمله عملکرد اندام های خاص مانند کبد، کلیه ها، تیروئید و قلب، عفونت ها و برخی اختلالات ژنتیکی و همچنین ارزیابی سلامت عمومی فرد تجویز می شود.پس از آنکه نمونه در آزمایشگاه مورد تجزیه و تحلیل قرار گرفت و نتایج جمع آوری شد، در اکثر موارد گزارش آزمایش خون به آزمایش
ضعف عمومی بدن

ضعف عمومی بدن

ضعف و بی‌حالی، احساس خستگی، خالی شدن انرژی بدن و از دست رفتن توان و قدرت بدنی است. ضعف و بی‌حالی همیشه با یک بیماری جدی همراه نیست.
درمان ورم با کمک پزشکان تله ویزیت

درمان ورم با کمک پزشکان تله ویزیت

ورم ممکن است در پوست، مفاصل، و دیگر بافت‌ها و ارگان‌های بدن بروز کند. چند دلیل برای ایجاد ورم در قسمت‌های مختلف بدن مطرح است، و برخی از این دلایل ممکن است جدی‌تر از بقیه باشند.
اختلال هیپوناترمی

اختلال هیپوناترمی

منظور از هیپوناترمی یا کم‌سُدیمی خون، کاهش سطح یون سدیم در خون بدن است. سدیم یک الکترولیت است و به تنظیم میزان آب داخل و خارج سلولها کمک می کند.
چه زمانی به پزشک عمومی مراجعه کنیم؟

چه زمانی به پزشک عمومی مراجعه کنیم؟

پزشک عمومی معمولا اولین فردی است که در صورت بروز ناخوشی و بیماری به او مراجعه می کنید. ایجاد ارتباط مداوم با یک پزشک عمومی که به او اعتماد دارید و با او راحت هستید، روشی موثر در مدیریت سلامتی شماست.اگر نیاز خاصی مثلا تمایل به ویزیت توسط پزشک عمومی خانم دارید هنگام تعیین وقت از مسئول پذیرش سوال کنید.
پزشکی عمومی از راه دور

پزشکی عمومی از راه دور

همانگونه که خواندید یک پزشک عمومی میتواند از راه دور نیز چکاپ های اولیه را با داشتن اطلاعات سلامتی شما بررسی کرده و در صورت نیاز برای شما نسخه بنویسد،شما را به متخصص ارجاع دهد و یا در صورت فوریت اورژانسی به مرکز بهداشتی اطلاع دهد همین طور برای معاینه در صورت داشتن علایم بیماری شمارا به مطب فرابخواند و یا تیم پزشکی به بالین فرد بروند .
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران