مقالات آموزشی

 
مراقبت سلامت هوشمند

مراقبت سلامت هوشمند

مراقبت سلامت هوشمند در واقع یکی دیگر از مزایای پیشرفت تکنولوژی و ارتباط است که در راستای بهبود کیفیت مراقبت های سلامتی و بهداشتی به کمک انسان آمده.مراقبت سلامت هوشمند به وسیله تکنولوژی تعیین می شود که به ابزارهای تشخیصی بهتر، درمان بهتر برای بیماران و دستگاه هایی که کیفیت زندگی را برای هر کس بهبود می بخشد تعریف می شود.مفهوم کلیدی مراقبت سلامت هوشمند شامل خدمات بهداشتی و سلامت، مدیریت رکورد الکترونیکی، هوشمند ساختن خدمات خانگی و وسایل پزشکی هوشمند و اتصالات است.
سامانه سلامت هوشمند چیست؟

سامانه سلامت هوشمند چیست؟

سیستم سلامت هوشمند سبب می شود که هر فرد یک پرونده هوشمند داشته باشد. پرونده هوشمندی که تمامی اطلاعات فردی، سوابق بیماری های پیشین، داروهای مصرفی توسط پزشکان در آن به ثبت رسیده‌است. پزشکان با بررسی این پرونده به خوبی از اطلاعات پزشکی و سوابق پیشین بیماران خود آگاه می‌شوند و جهت بهبود هر چه بهتر بهترین نسخه را در اختیار آنها قرار می‌دهند. رشد تکنولوژی و حضور اینترنت در زندگی افراد جامعهسبب شده‌است که وجود سلامت هوشمند در جوامع بیش از پیش اهمیت پیدا کند. تا آنجایی که هوشمندسازی سلامت در بسیاری از جوامع با کاهش چشم‌گیر مرگ و میر مواجه شد!
پزشکی و سلامت هوشمند

پزشکی و سلامت هوشمند

امنیت و اطمینان از پارامتر های مهم در حوزه پزشکی و درمان می باشد. پزشکی هوشمند با فراهم آوردن فرصت ارتباطات بیشتر و راحت تر، کاهش خطای انسانی، ابزار و امکانات پیشرفته، مراقبت های پزشکی دقیق و در کل کیفیت بالای درمان، آرامش خاطر را برای بیماران به ارمغان می‌آورد.
سلامت هوشمند با استفاده از اینترنت اشیاء و موانع پیش‌رو

سلامت هوشمند با استفاده از اینترنت اشیاء و موانع پیش‌رو

اینترنت اشیاء دارای کاربردهای مختلفی در مقوله‌ی سلامت از مانیتور کردن دستگاه‌های پزشکی با استفاده از سنسورهای موجود تا حفظ امنیت و سلامت بیماران و کمک به پزشکان در ارائه‌ی خدمات می‌باشد. در این راه سلامت هوشمند بدون مانع نیست. تعداد دستگاه‌های متصل و مقدار عظیم داده‌ی تولید شده می‌تواند برای مراکز پردازش داده‌ی بیماستان‌ها چالش برانگیز باشد. همچنین این سوال پیش می‌آید که چگونه می‌توان امنیت این داده‌ها را تامین کرد، به خصوص در شرایطی که باید میان دستگاه‌های مختلف رد و بدل شوند.
اینترنت اشیا و سلامت هوشمند

اینترنت اشیا و سلامت هوشمند

امروزه ابزارهای سلامت هوشمند، توسعه زیادی یافته‎اند. گجت‎های سلامت الکترونیک سعی دارند تا با استفاده از حسگرهای مختلف به پایش سلامت افراد بپردازند. این ابزارهای سلامت معمولا برای کاربران معمولی، ورزشکاران و بیماران استفاده می‎شوند.
سلامت هوشمند با اینترنت اشیا

سلامت هوشمند با اینترنت اشیا

با پیشرفت بسیار سریع و بی برنامه تکنولوژی هایی نظیر اینترنت اشیا یا Internet Of Things ما شاهد پیشرفت های بسیار زیادی در زمینه های مختلف زندگیمان بوده ایم! برخی از افراد تصور می‌کنند که IOT تنها در حوزه های خاصی مانند حمل و نقل، انبارداری و کارخانه های تولیدی کاربرد دارد، در حالی که مزیت ها و کاربردهای این تکنولوژی بدون محدودیت است و می‌توان از آن در هر زمینه ای استفاده کرد. با ما همراه باشید تا با کاربردهای بی نظیر و جذاب در زمینه پزشکی و سلامت هوشمند با اینترنت اشیا با خبر شوید.
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران