مقالات آموزشی

 
آشنایی با راه های کاهش درد  والتهاب عضلات

آشنایی با راه های کاهش درد والتهاب عضلات

درد عضلانی یا میالژی یک درد شایع است که بیشتر افراد در زندگی‌شان آن را تجربه می‌کنند. این درد ممکن است خفیف یا شدید باشد، از چند روز تا چند ماه طول بکشد و گاهی با قرمزی و تورم در محل درد همراه باشد. درد عضلانی ممکن است در یک ماهیچه‌ی بدن یا در تعدادی از آن‌ها حس شود. فشار زیاد بر ماهیچه و آسیب به آن، عفونت یا التهاب از مهم‌ترین علت‌های درد عضلانی هستند. علائم درد عضلانی شامل گرفتگی عضلات و درد در نزدیکی ناحیه‌ی مفصل‌ها می‌شود.
شکستگی کمر یا ستون فقرات

شکستگی کمر یا ستون فقرات

شکستگی کمر یا ستون فقرات اصطلاحی برای توصیف شکستگی ستون فقرات است. شکستگی کمر می تواند در یک یا چند مهره یا 33 استخوان تشکیل دهنده ستون فقرات رخ دهد. آسیب دیدگی کمر می تواند نگران کننده باشد، اما لزوما به این معنی نیست که به نخاع آسیب وارد شده است.
آشنایی با تراکم سنجی استخوان

آشنایی با تراکم سنجی استخوان

سنجش تراکم استخوان Bone Mineral Densitometry یا به اختصار BMD روش متداول برای سنجش مقدار تراکم استخوان‌های بدن است. در این روش که مقدار وزن مواد معدنی استخوان رادر هر سانتی‌متر مکعب اندازه می‌گیرند. یک معیار نسبی از مواد معدنی استخوان را بدست می‌دهد ولی چگالی واقعی استخوان سنجیده نمی‌شود. کاربرد بالینی آن برای اندازه‌گیری غیر مستقیم از مقدار پوکی استخوان بیمار می‌باشد .
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران