مقالات آموزشی

 
مهم تــرین مزایــای اســتفاده از تلــه اتولارینگولــوژی

مهم تــرین مزایــای اســتفاده از تلــه اتولارینگولــوژی

ارتقاء کیفیت دسترسی به مراقبت سـلامت،بهبود در مراقبت ، آموزش بیمار و درمان به موقع برای مثـال نظـارت بـر وضـعیت بیمـاران مـزمن، کـاهش مسافرت بیماران ، دسترسی بهتر به خدمات در منـاطق محروم، افزایش دسترسی به اطلاعات پزشکی براساس دانش جدید ، برنامه های مربوط به یـادگیری از راه دور و به رهگیری از اطلاعات تحقیق اتی در زمینه پزشـکی و بهبـود در آمـوزش پزشـکی مـستمر است. تله اتولارینگولـوژی همچنـین تـاثیرکلینیکی زیادی در درمان نظامیان مناطق جنگی و دور دارد کـه باعث کاهش حمـل و نقـل بیمـاران و کـاهش شـیوع بیماری ها و در نتیجه کاهش هزینه ها میشود.
اختلال پردازش شنوایی (Auditory processing disorder)، که به آن اختلال پردازش شنوایی مرکزی (CAPD) نیز

اختلال پردازش شنوایی چیست؟

اختلال پردازش شنوایی (Auditory processing disorder)، که به آن اختلال پردازش شنوایی مرکزی (CAPD) نیز می‌گویند، کم شنوایی یا اختلال یادگیری نیست. نوعی اختلال شنوایی است که حدود 5٪ از کودکان سنین مدرسه را تحت تأثیر قرار می‌دهد.
دلایل گرفتگی بینی چیست و چه درمانی دارد؟

دلایل گرفتگی بینی چیست و چه درمانی دارد؟

گرفتگی بینی در واقع همان احتقان بینی است. گرفتگی بینی اغلب نشانه ای از مشکل دیگری در سلامتی، مانند عفونت سینوس ها است. همچنین ممکن است در اثر سرماخوردگی معمولی ایجاد شود. احتقان بینی زمانی ایجاد می شود که بینی پر و ملتهب شود. احتقان های مرتبط با بیماری ها معمولا طی یک هفته بهبود پیدا می کنند.
 آبریزش شفاف و مداوم بینی چه دلایلی دارد؟

آبریزش شفاف و مداوم بینی چه دلایلی دارد؟

تقریباً همه افراد در بعضی موارد دچار آبریزش بینی شده اند. این علامت می تواند دلایل و ویژگی های مختلفی داشته باشد. به عنوان مثال، ممکن است آبریزش بینی در بعضی افراد مدت کوتاهی طول بکشد و در برخی دیگر مداوم باشد. رنگ ترشحات بینی نیز می تواند متفاوت باشد. در برخی موارد، ممکن است آبریزش بینی با مایع شفاف و مداوم داشته باشید.
علل سوزش بینی را بشناسیم

علل سوزش بینی را بشناسیم

شایع ترین علت سوزش بینی می تواند ناشی از عفونت ها، واکنش های آلرژیک یا علل محرک احساس سوزش در بینی ممکن است ناشی از التهاب یا تحریک ناشی از عفونت یا واکنش آلرژیک باشد. خشکی بینی یکی از رایج ترین علائم ناسازگاری های محیطی است ومی تواند یکی ازعلائم عوارض جانبی ناشی از مصرف داروها باشد.
آشنایی با سندرم گوش موزیکال

آشنایی با سندرم گوش موزیکال

سندرم گوش موزیکال (MES) نوعی بیماری که در آن بدون وجود منبع خارجی موسیقی یا آواز می شنوید. ممکن است نگران باشید که MES ممکن است نشانه اولیه زوال عقل باشد. اگرچه این حالت می تواند ناراحت کننده باشد، اما مطمئن باشید که سندرم گوش موزیکال نشانه زوال عقل نیست بلکه به احتمال زیاد نتیجه کاهش شنوایی است.سندرم گوش موسیقی (MES) زمانی است که کسی موسیقی را می شنود که منبع خارجی ندارد
عفونت سینوزیت

عفونت سینوزیت

عفونت سینوس که به نام سینوزیت نیز شناخته می‌شود، ممکن است به سادگی با سرماخوردگی بسیار واگیردار اشتباه گرفته شود. سینوزیت‌ها حفره‌هایی توخالی در ناحیۀ گونه‌ها هستند که در دو سمت بینی و پشت آن و در قسمت پیشین پیشانی قرار دارند.
ورم لوزه را بهتر بشناسیم

ورم لوزه را بهتر بشناسیم

ورم لوزه مشکلی که تقریبا همه ما با آن روبه‌رو شده‌ایم. ورم لوزه بیماری مرتبط با غدد لنفاوی دهان است که به‌ صورت دو بافت صورتی رنگ در کنار زبان کوچک قرار دارند. متأسفانه ورم لوزه یکی از بیماری هایی است که سالانه میلیون ها نفر دچار آن می شوند. این بیماری چندان عذاب آور و آزار دهنده نیست و به ندرت مشکلات جدی جسمی برای فرد مبتلا به وجود خواهد آورد. به طور عادی ورم لوزه با گذشت یک دوره هفت تا ده روزه کاملاً از بین رفته و بهبود می یابد.
خونریزی گلو نشانه چه بیماری هایی است؟

خونریزی گلو نشانه چه بیماری هایی است؟

خونریزی در گلو ممکن است بر اثر مشکلات خفیف مثل خراشیدگی یا عفونت یا به علل جدی‌تری که نیاز به مراقبت پزشکی دارند بروز کند.
کاهش بویایی یا هیپوسمی

کاهش بویایی یا هیپوسمی

هیپوسمی یا کاهش قوه بویایی یک اصطلاح پزشکی است که برای توصیف از دست دادن حداقل بخشی از حس بویایی به کار می‎رود. این اختلال در صورت بروز هم می‎تواند ناراحت کننده باشد و هم خطرناک.
علل درد و عفونت گوش

علل درد و عفونت گوش

عفونت گوش - Ear infections در بزرگسالان هم‌‏اندازۀ کودکان شایع نیست، اگرچه این عفونت در افراد بزرگسال می‎تواند جدی‌تر باشد. رنجوری گوش ممکن است یک گوش یا هر دو را درگیر کند. درد گوش ممکن است ...
آشنایی با TELE ENT

آشنایی با TELE ENT

در TELE ENT متخصص پزشکی از راه دور از تجهیزات جانبی و فن آوری استفاده می کند که توانایی متخصصان گوش و حلق و بینی را در تشخیص و درمان بیماری گوش و حلق و بینی از راه دور بسیار افزایش می دهد. در رشته گوش و حلق و بینی ، پزشکی از راه دور می تواند مشاوره تخصصی و فوق تخصصی را در مکان های دور ارائه دهد. مشاوره ها می توانند در قالب "زنده" (در زمان واقعی) یا با تاخیر انجام شود.
پاسخ به سوالات گوش و حلق و بینی

پاسخ به سوالات گوش و حلق و بینی

تخصص گوش و حلق و بینی ، شاخه ای از علم پزشکی می باشد که به تشخیص و درمان بیماری ها و اختلالات مرتبط با گوش ، حلق ، بینی و سر و گردن و همچنین درمان ضایعات حنجره ، پولیپ های بینی و تومورهای سر و گردن می پردازد.
چه عواملی باعث خونریزی گوش می‌شود؟

چه عواملی باعث خونریزی گوش می‌شود؟

خونریزی گوش می‌تواند برای هر شخصی یک علامت بسیار هشدار دهنده باشد. عوامل متعددی می‏‌توانند باعث ایجاد خونریزی گوش شوند، که برخی از آنها موارد اورژانسی محسوب می‌شوند. مگر در مواردی که فرد مطمئن است که دچار یک بریدگی سطحی شده است، بروز خونریزی در گوش دلیلی موجه برای مراجعه به پزشک محسوب می‌شود.
سینوزیت را بشناسیم

سینوزیت را بشناسیم

سینوزیت حاد (التهاب شدید سینوس ها و بینی) منجر به التهاب و تورم حفراتی که در اطراف مسیرهای عبوری بینی شما وجود دارند (سینوس ها) می شود. این سینوزیت شدید ممکن است ...
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران