مقالات آموزشی

 
جدید ترین تکنولوژی های پزشکی که دنیا را متحول کردند!!

جدید ترین تکنولوژی های پزشکی که دنیا را متحول کردند!!

دنیای علم و تکنولوژی در عصر جدید توانسته از ابعاد بسیار زیادی زندگی روز مره ما را تحت تاثیر خود قرار دهد. از اختراع گوشی های همراه هوشمند، ربات های انسان نما یا همان هوش مصنوعی، تجهیزات درمانی پیشرفته همه و همه به نحوی باعث شده اند زندگی برای انسان ها کمی آسان شود. در ادامه این مطلب به مهمترین فناوری های وارد شده به علم پزشکی که سبب تحول این علم شده‌اند خواهیم پرداخت.
توریسم درمانی و تکنولوژی

توریسم درمانی و تکنولوژی

راه رسیدن از درمان های سنتی و گیاهی به رباتیک و میکروسکوپی امروزی طولانی و سخت بوده و فهم آن در بستر گردشگری سلامت نیازمند آگاهی نسبت به سیری تاریخی است، فناوری های نو ظهور پزشکی اینک موجب شده تا ارائه دهندگان خدمات گردشگری سلامت امروزه بتوانند از سرویس های آن برای متقاضیان خود استفاده کنند، اینک استفاده از تمام یا بخشی از این مزایا کاملا برای توریسم درمان ها میسر است،که با هم مواردی از فناوری های پزشکی موثر در توریسم درمانی را مرور می کنیم.
تکنولوژی پزشکی چیست؟

تکنولوژی پزشکی چیست؟

تکنولوژی پزشکی استفاده از اختراعات و ابداعات برای توسعه ی روشهای درمان و کم کردن خطر بیماری هاست . در واقع بشر با استفاده از تکنولوژی ساخت دستگاه های پیشرفته و هوشمند در زمینه علوم پزشکی ، تشخیص بیماریها را آسان کرده و همچنین درد ناشی از برخی بیماری ها را کاهش داده است . نمونه ی استفاده این تکنولوژی در روش های درمانی دارویی ٬ عمل های جراحی ٬ آزمایش های تشخیص بیماری قابل مشاهده است . بدون داشتن تکنولوژی پزشکی نمی توان حتی به روش های مدرن طبی و تله مدیسین فکر کرد.
دانش سلامت و تکنولوژی چگونه سبب خلق ارزش می‌شود؟

دانش سلامت و تکنولوژی چگونه سبب خلق ارزش می‌شود؟

تکنولوژی، دانشی است که برای ساخت کالاها، ارائه‌ی خدمات و بهبود چگونگی استفاده از منابع محدود و با ارزش، استفاده می‌شود. تکنولوژی نتیجه و پیامد توسعه‌ی دانش است . دانش، اطلاعات نیست اما بر پایه‌ی میزان اطلاعات موجود بنا می‌شود. دانش، تمام آن چیزی است که فکر و ذهن آدمی توانسته است از میان حجم انبوه اطلاعات، به‌دست آورد و درک کند.
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران