مقالات آموزشی

 
آشنایی با پاتولوژی دیجیتال

آشنایی با پاتولوژی دیجیتال

پاتولوژی از مهمترین شاخه های علم پزشکی است که تمامی رشته های پزشکی به نوعی با آن در ارتباط هستند.اساس آسیب شناسی مدرن (علم پاتولوژی)، فهم اختلالات سلولی و مولکولی است که باعث ایجاد بیماری ها می شوند. گستردگی مطالب در این رشته، دستیابی به مهارت کامل در تمامی زمینه ها را برای یک فرد بسیار دشوار می سازد. به طوریکه هر پاتولوژیست در موارد بسیاری، نیاز به مشاوره با پاتولوژیست خبره در زمینه خاص پیدا می کند. در مراکز بزرگ امکان دسترسی به چنین مشاوره ای نسبتا آسان است. ولی در اغلب مراکز، عدم وجود چنین دسترسی، به همراه مشکلات جانبی از قبیل هزینه ها و مشکلات حمل و نقل لام‌های شیشه ای، باعث عدم کارایی بسیاری از مشاوره ها شده است.
سرطان خون یکی از گروه های سرطان است که از مغز استخوان شروع می شود

سرطان خون

سرطان خون یکی از گروه های سرطان است که از مغز استخوان شروع می شود. این نوع از سرطان، گلبول های سفید خون را درگیر می کند. سرطان خون دارای انواع و دسته بندی هایی است. درمان سرطان خون به نوع سرطان خون و عوامل مختلفی بستگی دارد. در این مقاله شما را با این نوع از سرطان آشنا می کنیم.
مروری بر آسیب شناسی از راه دور

مروری بر آسیب شناسی از راه دور

آسیب‌شناسی از راه دور یا تله پاتولوژی (Telepathology) ارائه خدمات پاتولوژی از راه دور می‌باشد. تله پاتولوژی یکی از شاخه‌های سلامت از راه دور می‌باشد که با کمک فناوری‌های ارتباطی تصاویر ماکروسکوپی و میکروسکوپی پاتولوژی را به مراکز مرتبط مانند بیمارستان‌ها، آزمایشگاه‌ها، مراکز آموزشی و تحقیقاتی یا هر مکان دیگری در سراسر دنیا ارسال می‌کند. ارسال این تصاویر می‌تواند با اهدافی همچون تشخیص اولیه (تشخیص از راه دور)، مشورت برای نظر ثانویه متخصص (ویزیت از راه دور)، تضمین کیفیت، آموزش یا اهداف تحقیقاتی باشد.
درباره پزشک
دکتر فاطمه نعمت اللهی

» تخصص: زنان، زایمان و نازایی

» شهر : تهران