10 بیماری پوستی که از طریق تله ویزیت درمان می شود

بسیاری از بیماری های پوستی از طریق تله ویزیت قابل درمان است. با تله ویزیت می توان بدون مراجعه به مطب و مراکز پزشکی به روشهای عالی درمان و مراقبت از پوست دسترسی داشت.تله ویزیت به شما این فرصت را می دهد که با گوشی خود بتوانید بدون مراجعه به پزشک خدمات درمانی دریافت کنید.

در اینجا لیستی از بیماری های پوستی قابل درمان در تله ویزیت از نظر سازمان جهانی بهداشت جمع آوری کرده ایم:

1- آکنه

بیماری پوستی که با تله ویزیت قابل درمان است بیمار می تواند عکس ضایعه خود را برای پزشکش بفرستد و درمان شود.

در طول یک تله ویزیت ، پزشک می تواند پوست شما را ارزیابی کند و تغییراتی در روند مراقبت از پوست شما را پیشنهاد دهد ، داروها را اضافه یا کم کند ، دوزها را تنظیم کند و موارد دیگر. و پس از ویزیت دکتر برای شما نسخه خواهد نوشت.

2- اگزما

آکادمی پوست آمریکا تخمین می زند از هر 10 بزرگسال 1 نفر در برخی از دوره های زندگی خود به اگزما مبتلا می شود. اغلب اوقات ، متخصصان پوست می توانند آن را از طریق بازدید از طریق تله ویزیت(با روش بارگذاری عکس های مختلف از وضعیت پوست) در پورتال بیمار تشخیص دهند. پس از تشخیص  پزشک می تواند کرم های دارویی و سایر داروهای اگزما را در نسخه نوشته و عکس آن را برای شما ارسال کند تا از داروخانه تهیه کنید.

پزشک همچنین می تواند دستورالعمل های مراقبت در منزل را به شما ارائه دهد و پیگیری های بعدی را به شما یادآوری کند برای تله ویزیت های بعدی.

3- سرطان پوست

تله درماتولوژی تا حدی به عنوان راهی برای کاهش میزان ملانوم در میان افرادی که در مناطق روستایی یا دور افتاده زندگی می کنند ، بوجود آمد. امروزه پزشکان با تله ویزیت از طریق  ویدئو یا عکس در محدوده ای از ضایعات مشکوک را ارزیابی می کنند. اگر پزشک شما احتمال وجود ضایعه سرطانی را بدهد ، ممکن است شما را برای ملاقات حضوری جهت نمونه برداری و درمان ارجاع دهد. اما تشخیص آن از طریق تله ویزیت امکان پذیر است.

4- ریزش مو

مردان و زنان به دلایل مختلف می توانند ریزش مو را تجربه کنند ، و یک پزشک می تواند وضعیت را در یک بازدید از طریق تله ویزیت ارزیابی کند. بسته به دلیل مشکوک ریزش مو ، مانند عدم تعادل هورمونی ، پزشک ممکن است شما را برای آزمایش های اضافی مانند آزمایش خون ارجاع دهد. اما تشخیص و درمان از طریق تله ویزیت امکان پذیر است.

5- پسوریازیس

حدود میلیون ها نفر در دنیا به پسوریازیس مبتلا هستند و می توان با استفاده از اپلیکیشن تله ویزیت این بیماری را کنترل کرد. به دلیل خصوصیات منحصر به فرد این بیماری ، پزشک ممکن است در ابتدا بتواند رایج ترین شکل پسوریازیس - پسوریازیس پلاک -را با عکس یا بازدید ویدیویی تشخیص دهد. اگر پزشک شما نتواند تشخیص اولیه را انجام دهد ، ممکن است نیاز به مراجعه حضوری داشته باشید. پس از تشخیص پسوریازیس ، شما و پزشک می توانید از طریق  تله ویزیت شرایط را کنترل کنید: پزشک علائم شما را بررسی کرده و داروهای شما را در صورت لزوم تنظیم می کند.

6- بیماری رزاسه

رزاسه (آکنه‌ی رزاسه) یک بیماری پوستی شایع است. گاهی این بیماری با آکنه‌ ولگاریس (که بیشتر در افراد جوانتر شایع است) اشتباه گرفته می‌شود. پوست فرد مبتلا به رزاسه، سرخ و ملتهب می‌شود. همچنین، رزاسه ممکن است تمام صورت، گوش‌ها، قفسه‌ی سینه و کمر فرد مبتلا را در بر بگیرد متخصص پوست می تواند از طریق سرویس اپلیکیشن تله ویزیتبرای درمان به شما کمک کند. پزشک همچنین ممکن است از طریق سایت و اپلیکیشن تله ویزیت ، مطالب آموزشی را برای شما ارسال کند تا در مدیریت بهتر روزاسه در خانه به شما کمک کند.

7- تبخال

تبخال هایی که روی لب می زنید هم بیماری پوستی هستند که به راحتی از طریق اپلیکیشن تله ویزیت قابل درمان هستند.

8- کهیر و راش

از خارش و حساسیت و راش تا  کهیر و هر چیز دیگری که در این بین وجود دارد ، بثورات پوستی را اغلب می توان از طریق تله ویزیت تشخیص داد. پزشک شما می تواند در صورت لزوم از تصاویری که برایش می فرستیدتشخیص بدهد و برایتان دارو تجویز کند. تله ویزیت بخصوص می تواند به ویژه برای تشخیص بثورات در کودکان از راحتی خانه مفید باشد.

9- زونا

زونا (از ویروس آبله مرغان فعال شده) هنگامی که در مرحله تاول قرار دارد بسیار مسری است ، بنابراین دستیابی به تشخیص از طریق تله ویزیت می تواند به شما کمک کند تا افراد دیگر را در معرض بیماری دردناک قرار ندهید. مانند سایر انواع بیماری های پوستی ، معاینه بصری به تنهایی برای تشخیص زونا کافی است. پزشک همچنین یک سابقه سلامتی کامل به دست می آورد. درمان ضد ویروسی و داروهای تسکین دهنده علائم می توانند زونا را قابل تحمل کنند.

10- زرده زخم و عفونت های پوستی

این بیماری نیز از طریق تله ویزیت قابل درمان می باشد.

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط