چگونه در فصل پاییز سالم بمانیم و از بیماریها در امان باشیم

با توجه به اینکه هر فصلی طبع و مزاج خاص خود را دارد، حتما باید سبک زندگی و غذاها نیز متناسب با آن فصل تغییر کند تا فرد سالم بماند.

فصل پاییز که شروع می‌شود برای عده‌ای زمان مبتلا شدن به بیماری‌های شایع این فصل از جمله آنفولانزا یا بروز حساسیت های فصلی است. آب و هوای این فصل به گونه‌ای است که در صورت عدم مراقبت از خود خیلی زود بیمار می‌شویم و سیستم ایمنی بدنمان تضعیف خواهد شد. این موضوع به خصوص اکنون و با شیوع کرونا از اهمیت بیشتری برخوردار است.

بیماری‌های مانند افسردگی، مشکلات تنفسی، آلرژی، اگزما، اضطراب و بدخوابی در فصل پاییز و ماه های سرد سال شایع‌تر است. با رعایت تدابیر و دستورات ساده مربوط به این فصل می‌توان از این مشکلات پیشگیری کرد.

به ورزش ادامه دهید

اجازه ندهید که آب و هوای سرد باعث قطع برنامه تمرینی ورزش شما شود.طبق تحقیقات انجام شده ورزش و فعالیت منظم بدنی جدا از حفظ تناسب اندام می‌تواند به شما کمک کند تا در فصول پاییز و زمستان کمتر دچار سرماخوردگی شدید شوید. تحقیقات نشان می دهد که شدت علائم سرماخوردگی در کسانی که ورزش می کنند بیش از ۴۰ درصد کاهش می‌یابد.

دستان خود را مرتب بشویید

نگران سرماخوردگی هستید؟  شستن مداوم دست‌ها با صابون یا شوینده‌های الکلی می‌تواند روشی مناسب برای پیشگیری از ابتلا به بیماری‌ها باشد.

سعی کنید از نور درمانی استفاده کنید

احساس غمگینی، بی ارزشی، گناه یا بی قراری می‌کنید؟ ممکن است نوعی افسردگی را تجربه کنید که به عنوان اختلال عاطفی فصلی (SAD) شناخته می‌شود و به طور معمول در ماه‌های پاییز و زمستان افراد را تحت تأثیر قرار می‌دهد. یکی از روش‌هایی که می‌توانید برای مقابله با این مشکل در خانه استفاده کنید نور درمانی است. طبق اطلاعات انجمن روانپزشکی آمریکا، استفاده از نور درمانی به مدت ۲۰ دقیقه یا بیشتر در روز می‌تواند به شما در کاهش علائم بیماری کمک کند.

وقت بیشتری را در خارج از خانه سپری کنید

در حالی که در ماه‌های سردتر نور خورشید کم است، باید سعی کنید هر وقت می‌توانید آن را بگیرید. انجمن روانپزشکی آمریکا همچنین پیشنهاد می‌کند که گذراندن وقت در خارج از خانه و افزایش قرار گرفتن در معرض نور خورشید می‌تواند به کاهش علائم اختلال عاطفی فصلی (SAD) کمک کند.

جینسینگ را به رژیم خود اضافه کنید

نگران فصل آنفولانزا هستید؟ تحقیقات دانشگاه ایالتی جورجیا نشان می‌دهد که جینسینگ قرمز می‌تواند از آنفولانزا جلوگیری کرده و آن را درمان کند. می‌توانید این ریشه را به صورت چای گرم بنوشید یا آن را به عنوان مکمل مصرف کنید.

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط