چه بیماری هایی از طریق اپلیکیشن تله ویزیت قابل درمان است؟

باید این موضوع را به خاطر داشته باشیم که فهرست ارائه شده در این مطلب به هیچ روی قطعی نیست. گذشته از همه حرف‌ها مردم باید به حرف بدن خود گوش دهند، و اگر غریزه به شخص می‌گوید که پای مشکلی در میان است، بهترین ایده در چنین موقعیتی کمک گرفتن از مراقبت پزشکی، از طریق اپلیکیشن تله ویزیت است.

تب مداوم و بالا

تب یک راه برای مقابله طبیعی بدن با عفونت است. به هر حال اگر کسی دچار تب 39.4 درجه سلسیوس (103 درجه فارنهایت) باشد یا اگر تب بیش از چند روز ادامه پیدا کرده باشد، مردم میتوانند از طریق اپلیکیشن تله ویزیت با دکتر در تماس باشند. در این موارد احتمال آن هست که عفونتی جدی در کار باشد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  پروفسور دکتر سیروس مومن زاده  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

سرماخوردگی که به شکل غیر معمول تشدید می‌شود

همیشه دانستن این موضوع که چه هنگامی باید برای سرماخوردگی به دکتر مراجعه کرد آسان نیست. اگر سرماخوردگی برطرف نشود یا حتی تشدید گردد، میتوانید از طریق اپلیکیشن تله ویزیت با دکتر در تماس باشید. در این مورد به ویژه باید به موارد زیر دقت شود:

سرفه شدید که بیش از دو هفته ادامه داشته باشد می‌تواند نشان دهنده سیاه سرفه باشد، در حالی که احتقان قابل توجه می‌تواند در صورت عدم درمان به عفونت سینوس منجر شود.

اگر شخص دچار تب، درد عضلانی یا علایم شبه آنفولانزا باشد، در واقع ممکن است دچار آنفولانزا باشد. در این موارد بهترین کار  تماس با پزشک از طریق تله ویزیت، برای تجویز تامیفلو است. سالمندان، زنان باردار و افراد دچار بیماری قلبی باید از ورزش زیاد پرهیز کنند، زیرا احتمال بروز عوارض در مورد آنها بیشتر است.

دشواری بلع بیش از حد، درد قفسه سینه و تنگی نفس علایم نرمال سرماخوردگی نیستند و می‌توانند نشان دهنده یک اختلال جدی‌تر باشند.

اگر شخص قادر به فرو بردن چیزی نباشد، ممکن است برای کمک به عملکرد بدن نیاز به تزریق داخل وریدی داشته باشد.

در سامانه تله ویزیت، بصورت آنلاین توسط  دکتر فاطمه نعمت اللهی  ویزیت شوید. جهت تله ویزیت روی لینک زیر کلیک کنید.

کاهش وزن ناگهانی و بدون توجیه

افت غیر قابل توجیه وزن بدن می‌تواند در کنار موارد دیگر نشان دهنده بیش‌فعال بودن تیروئید، دیابت، افسردگی یا بیماری کبد باشد. به عنوان یک قاعده کلی، اگر کسی در طول شش ماه اخیر بیش از 10 درصد کل وزن بدن خود را از دست داده باشد (و شخص چاق نباشد)، باید برای بررسی موضوع با پزشک خود در تماس باشد.

بروز تنگی نفس

مناطق مرتفع، ورزش سنگین، چاقی و حرارت بیش از حد همگی علل نرمال تنگی نفس هستند. اگر هیچ‌یک از موارد مزبور عامل بروز بی‌نفسی در شخص نبوده باشد، باید با پزشک در مورد امکان ابتلاء به آسم، برونشیت یا اختلالات دیگر مشورت شود، به ویژه اگر علایم به شکل ناگهانی و شدید بروز کرده باشند.

درد شدید قفسه سینه، درد غیر معمول یا درد لگن

درد غیر نرمال، شدید و گسترده در قفسه سینه، شکم یا لگن می‌تواند نشان دهنده وجود یک مشکل زیربنایی باشد که به مراقبت پزشک نیاز دارد. برخی مثال‌ها در موارد بروز درد در قفسه سینه شامل حمله قلبی، سنگ کیسه صفرا و آپاندیسیت یا عفونت کلیه در هنگام بروز درد لگن است.

تغییر عادات دفع مدفوع یا ادرار کردن

باید به خاطر داشته باشیم که عادات روده و ادرار کردن می‌تواند از فردی به فرد دیگر متفاوت باشد، بنابراین در صورت بروز تغییر ناگهانی در الگوهای مرتبط به این حرکات، خونی بودن مدفوع یا دفع مدفوع سیاه، اسهال یا یبوست، یا تکرر ادرار، بهترین رویکرد یافتن علت موضوع است. در هنگام ایجاد چنین مواردی مشورت با پزشک ایده خوبی است.

اختلال بینایی بر اثر بروز نورهای چشمک‌زن

اگر کسی دچار مشکل میگرن باشد، گاهی از اوقات دچار چشمک زدن نقاط یا نور در میدان بینایی خود می‌شود. گذشته از چنین مواردی بروز ناگهانی حالت چشمک زدن نور می‌تواند نشانه‌ای از انفصال شبکیه چشم باشد، اختلالی شدید که نیاز به مراقبت پزشکی فوری برای پیشگیری از نابینایی دارد.

گیجی بیش از حد یا تغییرات خلقی

تغییرات خلقی و گیجی ناگهانی ممکن است به همراه مشکلات روانی و همچنین اختلالات فیزیکی مثل عفونت یا فعل و انفعال دارویی بروز کنند. مردم باید مراقب مشکلات مربوط به فکر کردن یا تمرکز، بی‌نظمی الگوهای خواب و احساس اضطراب یا افسردگی باشند.

ظن وجود ضربه به سر

اگر کسی به روی سر سقوط کرده یا به سرش ضربه وارد شده باشد باید علایم ضربه به سر را پایش کند. این علایم شامل مشکلات تمرکز، سردرد، حالت تحریک‌پذیری و تغییر الگوی خواب می‌شود. اگر هر یک از موارد مزبور مصداق داشته باشد، شخص باید با پزشک در تماس باشد.

بروز علایم غیر منتظره پس از انجام یک اقدام پزشکی یا آغاز مصرف یک داروی تازه

هر گاه کسی تحت یک اقدام پزشکی یا عمل جراحی قرار گیرد، واکسیناسیون انجام دهد یا مصرف داروی تازه‌ای را آغاز کند، باید از قبل در مورد علایم شناخته شده وضعیت مورد اشاره از پزشک پرسش کند. باید در این موارد پایش لازم به عمل آید و اگر موردی خارج از قاعده بروز کند، باید با پزشک در تماس باشد.

تله ویزیت - TeleVisit  انجام کلیه فرآیندهای پزشکی با شرایط وجود فاصله جغرافیایی بین پزشک و بیمار، را فراهم می کند.

بیماران عزیز می‌توانند از طریق اپلیکیشن تله ویزیت - TeleVisit، به ارتباط مستقیم با متخصصین بپردازند و بصورت مجازی سوالات خود را از پزشک متخصص بپرسند و راهکارهای درمانی را از پزشک مورد نظر خود دریافت نمایند.

 

نظرات

پانته آ
من هم همین مشکل را دارم لطفا راهنمایی کنید
شیوا

مطلب بسیار مفیدی بود ممنون از اطلاع رسانیتون

حمیده دهقان
بسیار متشکرم
Joe Henderson
Dude, this is awesome. Thanks so much
ارسال نظر
سایر پزشکان مرتبط